З досвіду роботи

    Cамоосвіта вчителя - самоціль чи необхідність? Сьогодення ставить перед вчителем значні завдання. Сучасний учитель має знати більше ніж його учні, та його знання не повинні обмежуватися предметом і методикою його викладання. Він має бути в курсі передових технологій, орієнтуватися в сучасній політиці, економіці, мати знання в різних сферах суспільного життя тощо. Педагог повинен постійно самовдосконалюватися, тому що його робота пов'язана з постійним оновленням. Щороку до вчителя приходять нові учні, що несуть із собою новий етап розвитку суспільства. Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Саме тому основною метою саморозвитку й самоосвіти вчителя має стати досягнення бажаного рівня професійної компетентності. Отже, кожен сучасний учитель має усвідомити, що самоосвіта – це потреба, яка захищає його від інтелектуального зубожіння, це усвідомлений процес пізнавальної діяльності, це вдосконалення будь-яких рис людини або її навичок, це постійний пошук, зростання, розвиток. Самоосвіта – це безперервний процес саморозвитку та самовдосконалення педагогів. Усвідомивши всі проблеми, які перед нами ставить сучасне суспільство і зрозумівши свої інтереси в даний період часу, я визначилась з напрямками своєї роботи. Напрямом моєї самоосвітньої дільності є інформаційно-комп'ютерні технології (ознайомлення і придбання навичок роботи з новими технологіями). Саме тому, при ЛОІППО я неодноразово проходила курси за програмами Intel "Навчання для майбутнього" та Intel "Шлях до успіху", і є регіональним тренером та фасилітатором програм. Я беру участь у вебінарах, які проводить видавнича група «Основа». З матеріалами останніх вебінарів хочу Вас ознайомити
Що є блог у роботі вчителя? Стрімкий розвиток мережевих інформаційних технологій, відкрив нові перспективи у сфері освіти. Можна з упевненістю стверджувати, що в сучасному світі має місце тенденція злиття освітніх та інформаційних технологій і формування на цій основі принципово нових інтегрованих технологій навчання, заснованих, зокрема, на Інтернет-технологіях. Це зумовлює актуальність використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у процесі інтерактивної взаємодії учителя та учня в процесі навчання. З латинської блог (англ. blog, від "web log" - мережевий журнал чи щоденник подій) - веб-сайт, основний зміст якого - записи, що регулярно додаються та містять текст, зображення або мультимедіа. Для блогів характерні короткі записи тимчасової значущості, відортовані у зворотньому хронологічному порядку (останній запис зверху). Як правило, це особисті записи, що нагадують щоденник. Часто в записах містяться анотовані посилання на інші ресурси, опубліковані в мережі. Кожне повідомлення, опубліковане всередині блогу, має свою URL-адресу, за якою можна звернутися до повідомлення. Блог передбачає розміщення коментарів та питань читачів (на розсуд автора), і це робить блог чимось схожим на форум. Автором записів в блозі є одна людина або декілька, якщо "власник блогу" дає вибраним відповідні права. Разом з тим, блог має відмінності від традиціного щоденника. Блоги зазвичай публічні і передбачають сторонніх читачів, які можуть вступити в публічну полеміку з автором (у коментарі до блогозапису або на своїх блогах). Маючи свій блог, ви змінете своє бачення технологій та завжди будете: • легко знаходити інформацію • легко створювати навчальну інформацію • просто збирати її на своєму блозі • мати автоматично живе, безпрограшне портфоліо • легко передавати потрібну інформацію учням та батькам • малими зусиллями зробити уроки більш інтерактивними • швидко стати на один рівень з учнями в роботі з інформацією Покрокову відеоінструкцію створення блогу можна переглянути тут http://www.youtube.com/watch?v=byOPdyij7jA Якщо ж, перед вами і надалі постає запитання "Що таке блог та навіщо він потрібен?", то можливо відповідь ви знайдете тут. Аналіз (самоаналіз) уроку біології Систему, принципи та способи організації навчального, наукового змісту уроку біології визначає методологія. Методологією методики навчання біології є дидактика («дидактикос» у перекладі з грецької – «той хто навчає»), саме їй належить основна роль у формуванні наукового світогляду учнів під час навчання біології. Методологія ставить і вирішує проблему самостійності методики навчання біології як педагогічної галузі та як навчальної дисципліни у вищих педагогічних закладах освіти. Саме нею керується вчитель, вибираючи загальні та конкретні методи, форми, прийоми організації навчально-виховного процесу з біології в школі. Про методичну культуру та професіоналізм вчителя біології свідчать уміння аналізувати власну педагогічну діяльність, тобто проводити педагогічний аналіз уроку. У процесі планування уроку біології вчитель вже визначається – і це допоможе осмислити і згодом зробити самоаналіз власної діяльності і пізнавальної діяльності учнів, визначити недоліки та їх причини за такою схемою: https://drive.google.com/file/d/0B8JpaZpz4wvfeFNzZWtTVzZXQXM/edit?usp=sharing Типи та структура уроків біології Стратегія уроку біології: мета – мотивація – зміст – методи; прийоми – результати – контроль Урок засвоєння нових знань 1.Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів. 2.Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми, мети, завдань уроку. 3.Сприйняття та засвоєння учнями нового навчального матеріалу. 4.Осмислення об’єктивних зв’язків і взаємозалежності у вивченому матеріалі. 5.Узагальнення і систематизація знань. 6.Підведення підсумку уроку. 7.Надання домашнього завдання. Основні компоненти: сприйняття – розуміння – запам’ятовування – узагальнення і систематизація отриманих знань. Урок формування вмінь і навичок 1.Підготовчі вправи (актуалізація знань, отриманих раніше). 2.Вступні вправи (з метою створити проблемну ситуацію як спосіб мотивації навчання; створити умови для самостійного пошуку). 3.Пробні вправи (коментоване пояснення – це перші завдання тільки що отриманих знань). 4.Тренувальні вправи ( за зразком, інструктивною карткою, завданням). 5.Творчі вправи. 6.Контрольні вправи. Урок узагальнення і систематизації знань 1.Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми, завдань, плану уроку. 2.Узагальнення окремих фактів, явищ. 3.Узагальнення понять і засвоєння відповідної їм системи знань. 4.Формування (засвоєння) головних теоретичних положень і головних ідей теми. 5.Підведення підсумку уроку. 6.Домашнє завдання. Урок засвоєння знань, умінь і навичок (практичні роботи) 1.Актуалізація опорних знань і діяльності учнів, необхідних для творчого рішення ними завдань. 2.Аналіз завдання (розкриття способів розв’язування творчих елементів). 3.Підготовка необхідного для роботи обладнання. 4.Самостійне виконання практичної частини роботи. 5.Узагальнення і систематизація знань. 6.Контроль, самоконтроль, взаємоконтроль в процесі виконання роботи. Виховання екологічної культури школярів Частиною загальної культури людини є екологічна культура, шлях до формування якої лежить через ефективну екологічну освіту. Метою екологічної освіти є формування людини з новим, екоцентричним типом мислення, високим рівнем екологічної культури. Згідно із Державним стандартом екологічної освіти школярів, екологічна освіченість випускника школи – це: · володіння системними знаннями про екологічні взаємодії людини і суспільства, екологічні проблеми сучасності та способи їх розв’язання; · ставлення до природи як до однієї з головних життєвих і морально-етичних цінностей; · екологічно доцільна поведінка й діяльність, наполегливе прагнення до активної охорони та відновлення навколишнього середовища, здатність діяти по совісті в спілкуванні з природою і людьми; · здатність до причинного та імовірного аналізу екологічних ситуацій, альтернативного мислення у виборі способів розв’язання екологічних проблем на рівні побутової поведінки. Та одних тільки знань те недостатньо, щоб захистити наше природне оточення від руйнівного натиску екологічно несвідомих людей. Потрібні дії. Тому так важливо з дитячих років оволодівати вміннями, загартовувати свою волю, щоб стати активним борцем із захисту однієї з основних цінностей людства - природного середовища.

Немає коментарів:

Дописати коментар